FAQ

Ett antal frågor rörande olika ämnen har inkommit (främst anmälningsrelaterade än så länge). De vanligaste frågorna har berört något av följande ämnen.

Q: Vilka av mina föreningskamrater har anmält sig?
A: Vill du se vilka i din förening som har anmält sig kan du använda sökfunktionen och söka på din förenings namn så visas de skyttar som är anmälda.

Q: Bekräftelse på anmälan?
A: Vid anmälan kan du ange din egen adress för att se anmälningsbekräftelse direkt. När anmälningstiden gått ut så går det ut mejl till föreningens officiella adress för kontroll av de anmälda och skapandet av lag.

Q: Hur fungerar det med laganmälan?
A: När anmälningstiden gått ut så kommer ett mejl att skickas till föreningarnas officiella adresser. Respektive förening kontrollerar då att endast skyttar som är behöriga att delta i SM är med på listan. Föreningen anmäler sedan lag av de som är anmälda samt betalar in startavgift för desamma.

Q: Hur lång tid tar en runda?
A: Formuläret är spärrat så att du inte ska kunna anmäla två starter ”för tätt” inpå varandra. När du anmäler ex. en R-start och en DAM-start så går det bara att anmäla starter som inte krockar med varandra. Vad som inte är inberäknat är tid för rast. Så, vill du starta två gånger samma dag så får du själv lägga till tid för fika etc.

Q: Vi vill skjuta i samma patrull men anmälningsformuläret fungerar inte?
A: Patruller är spärrade så att det inte går att anmäla mer än fem skyttar ur samma förening för att det ska bli sportsmässigt rättvist.

Q: Parkeringsmöjligheter? Campingmöjligheter?
A: Det finns en stor parkering vid skjutbanan. Där finns plats för husvagn och husbil. För att använda ställplats så ska föraren godkänna regler för ställplats på parkeringen. Det finns inget vatten, ingen el men inte heller någon avgift.